Marketingboeken zijn een must voor je bronvermelding. Hierdoor trek je sneller verbanden tussen verschillende marketingmodellen en hoe het beste toe te passen is. Daarom in willekeurige volgorde een aantal marketingboeken op een rijtje.
Grondslagen Van De Marketing

Dit marketingboek is een van de beste boeken in het vakgebied Marketing. Het boek zit boordevol passie van de auteur en daarnaast zit er in dit exemplaar ook een persoonlijk code, zodat je op de website van Noordhoff Uitgevers ook de met de stof aan de slag kan gaan.
Daarnaast zijn de volgende marketingmodellen en marketingbegrippen toegelicht voor de bronvermelding:
Principes Van Marketing

Iedere marketeer wil zijn/haar klanten het beste aanbieden. In dit boek worden innovatieve marketing methoden weergegeven om de “nieuwe klant” meerwaarde te bieden om toe passen in de moderne marketingwereld.
Daarnaast het volgende marketingbegrip toegelicht voor de bronvermelding:
Strategische en operationele marketingplanning

Dit marketingboek is uitgegroeid tot een standaardwerk op het gebied van marketingplanning, strategie en management. Er wordt in het boek veel aandacht gegeven aan strategische issues, de internationale dimensie, B2B en online marketing. Daarnaast sluit de onderwijsmethodiek in dit boek naadloos aan de meest recente NIMA-exameneisen. Dit komt door de vele praktische voorbeelden en de verbanden die gemaakt worden tussen theoretische begrippen.
Daarnaast zijn de volgende marketingmodellen en marketingbegrippen toegelicht voor de bronvermelding:
- Productlevenscyclus
- Strategische groepen
- Meso omgeving
- Macro omgeving
- BCG matrix
- MaBa analyse
- SFA model
- SWOT -en Confrontatiematrix
Marketing: modellen en berekeningen

Dit boek volgt de structuur van het marketingplanningsproces. Alle onderwerpen worden met praktische voorbeelden en doorlopende casus helder uitgelegd en geïllustreerd. Het marketingboek geeft een overzicht van marketingmodellen en commerciële calculaties zoals; marktaandeel berekenen aan.
Daarnaast zijn de volgende marketingmodellen en marketingbegrippen toegelicht voor de bronvermelding:
Nog geen reacties, laat een reactie achter!