Een methodologie wordt ook wel een onderzoeksmethodologie genoemd of in dit geval een stappenplan.
Plan van aanpak
Er zijn verschillende methoden die je kan gebruiken om je onderzoek uit te voeren. Bekijk het voorbeeld van het plan van aanpak.
BekijkenBeste marketingboeken
Marketingboeken zijn een must voor je bronvermelding. Hierdoor trek je sneller verbanden tussen verschillende marketingmodellen en hoe het beste toe te passen is. Daarom in willekeurige volgorde een aantal marketingboeken op een rijtje.
BekijkenWaar bestaat een portfolio analyse uit?
Een portfolio analyse bestaat uit het volgende:
BekijkenHoe moet je marktaandeel berekenen?
Bereken verschillende varianten van het marktaandeel.
BekijkenWat zijn complementaire goederen?
Complementaire goederen van het 5 krachten model van Porter zijn goederen die elkaar goed aanvullen.
BekijkenWat zijn substituten?
Substituten zijn vervangende goederen. Iedere branche wordt minder aantrekkelijk als er meer substituten zijn ontwikkeld. Het aanbod neemt toe en mensen zijn minder bereid om snel een product te kopen. Zij onderzoeken de mogelijkheden in de markt.
BekijkenWat is een marketingplan?
Een marketingplan is een rapport waarin uw marketingstrategie voor het komende jaar, kwartaal of maand wordt uiteengezet.
BekijkenWat is FOETSJE-model?
Het FOETSJE model analyseert alleen de Feasibility van de organisatie. De marketingstrategie van de organisatie is dan niet beoordeelt op geschiktheid en aanvaardbaarheid.
BekijkenWat is customer intimacy?
Customer intimacy is de letterlijke vertaling van klantenpartnerschap. Het staat voor het ontwikkelen, opbouwen en onderhouden van de relatie.
Bekijken