Wat zijn strategische issues?

Strategisch issues zijn de aandachtspunten waarbij externe ontwikkelingen en interne middelen elkaar versterken of juist verzwakken.
Onderstaand vind je een lijst van modellen voor je issues.

Bekijken

Wat is een USP?

Een USP (Unique Selling Point) is een uniek voordeel van je product of dienst. Het voordeel onderscheidt je van de concurrentie.

Bekijken

Wat zijn strategische groepen?

Strategische groepen zijn bedrijven die soortgelijke strategie├źn hanteren binnen een branche. Als gevolg hiervan ontstaan er clusters van bedrijven die op dezelfde strategische kenmerken in de markt concurreren.

Bekijken

Wat is een product marktcombinatie? (PMC)

Een product marktcombinatie (PMC) is een unieke combinatie van een product voor een specifieke groep klanten. Om tot een product marktcombinatie te komen is een afbakening voor het product nodig.

Bekijken

Wat is productontwikkeling?

Een productontwikkeling is het proces dat een product doormaakt voordat het op de markt verschijnt. Het is een nieuw product of dienst in een bestaande markt.

Bekijken

Wat is operationele marketing?

Operationele marketing houdt zich bezig met de manier waarop aan afnemers op duurzame wijze waarde kan worden geboden. Deze zijn in de perceptie van de afnemers superieur en onderscheidend.

Bekijken

Wat is marktsegmentatie?

Marktsegmentatie is het opdelen van de afnemers in de markt voor een bedrijf. Deze afnemers worden ingedeeld in segmenten. Elk segment wordt ook gezien als een groep mensen. Deze groep mensen (groep consumenten) hebben gemeenschappelijke kenmerken.

Bekijken

Wat zijn bedrijfsprocessen?

Bedrijfsprocessen zijn een ordening van activiteiten om een product of dienst te leveren met een toegevoegde waarde voor de klant. Het is een keten van activiteiten die gekoppeld en bestuurd worden door beslissingen.

Bekijken