Onderzoeksfase

Het uitvoeren van intern en extern onderzoek: Bij de onderzoeksfase worden gegevens verzameld voor het beantwoorden van de opdracht.

Bekijken

Implementatieplan

Het implementatieplan bestaat uit het oplossingsplan en het invoeringsplan.

Oplossingsplan
Uitvoeringsplan

Bekijken

Focusstrategie

Bij de focusstrategie zal de onderneming zich toeleggen op enkele segmenten die goed worden bediend en vervolgens proberen de gehele markt te
benaderen. Deze strategie is vaak een combinatie van de kosten- en differentiatiestrategie.

Bekijken

Stuck in the middle

Stuck in the middle is geen succesvolle strategie omdat bedrijven die geen keuze maken uit één van de drie genoemde strategieën nooit succesvol op de markt zullen opereren.

Bekijken

Differentiatie

Bij de differentiatie strategie is het belangrijk om met de producten en marketing zich te onderscheiden van de concurrenten en dus op meerdere
segmenten gelijktijdig met diverse producten -en marketinginstrumenten actief te zijn.

Bekijken

Kostenleiderschap

Bij de kostleiderschap strategie gaat het er om de kosten van productie, distributie, verkoop enz. zo laag mogelijk te houden zodat de prijs op de markt ook laag kan blijven in vergelijk met de concurrenten.

Bekijken

Financieel

Voordat je eindelijk kan beginnen aan een marketingplan, moet je achterhalen hoe gezond de organisatie is op financieel gebied. Met behulp van kengetallen achterhaal je of de financiële situatie van de organisatie positief of negatief is.

Bekijken