Salesfabriek bouwstenen

Hoe kan je de salesfabriek toepassen? Je vindt hieronder een overzicht van de bouwstenen van de salesfabriek en wat elk element betekent. Het is een techniek om inzicht te krijgen op de veranderingen van de markt en hoe je er met de salesfabriek erop in kan spelen.

Bekijken

Ansoff matrix

De Ansoff matrix maakt het voor marketeers mogelijk om de groei te bepalen aan de hand van vier kwadranten. Deze kwadranten worden ook product/markt-combinaties (PMC’s) genoemd.

Bekijken

Stoner en Freeman

Het Stoner en Freeman model behoort bij de modellen die niet vaak wordt gebruik. Het model lijkt veel op het DESTEP model. Net zoals bij het DESTEP model worden de externe factoren geanalyseerd.

Bekijken

Sales funnel

De sales funnel is een belangrijk verkoopinstrument. De sales funnel analyse is een trechter die toekomstige klanten door het verkoopproces leidt. De markt bestaat uit spelers die in de salesfabriek worden getoond.

Bekijken

Concurrentiebenadering Kotler

De concurrentiebenadering van Kotler heeft verschillende manieren om het voor je concurrent lastig te maken. Zo heeft Kotler verschillende soorten modellen voor marketing ontwikkeld.

Bekijken

SDP model

Met het SDP model maak je een marktsegmentatie voor je nieuwe product of dienst. Om de segmentatie te realiseren heeft het SDP model 3 elementen. Dit bestaat uit segmenteren, doelmarktbepaling en positioneren.

Bekijken