Concurrentiestrategie Porter

Volgens de concurrentiestrategie van porter zijn er verschillende strategieën die organisaties kunnen hanteren om toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen t.o.v. haar concurrenten te creëren.

Bekijken

Gantt Chart

De Gantt Chart staat voor het visualiseren van de planning en voortgang. Met dit marketing-planningsmodel worden betrokken partijen geïnstrueerd over het uit te voeren marketingplanning.

Bekijken

Abell model

Het Abell model wordt gemaakt op twee momenten. Bij de eerste analyse (Huidige activiteiten – Business scope) wordt de huidige situatie in kaart gebracht om inzicht te krijgen in de bestaande markten. 

Bekijken

BCG Matrix

Een BCG Matrix maken is niet ingewikkeld. Je hebt vaak een voorbeeld nodig om aan de slag te gaan. De BCG matrix is een productportfolio voor de organisatie. Met de juiste variabelen kan de BCG Matrix een goed hulpmiddel zijn om te investeren in producten of diensten.

Bekijken

Parfitt en Collins

De Parfitt en Collins analyse is ontworpen voor een product of dienstlancering. Deze analyse wordt toegepast om vanuit verschillende oogpunten te berekenen of het product of dienst hieraan voldoet. Deze analyse wordt toegepast in een marktbewerkingsplan.

Bekijken

Kraljic matrix

De Kraljic matrix is gebaseerd op twee dimensies. De kwetsbaarheid van de aanvoer (leveringsrisico) en het financiële resultaat van de onderneming (winst).

Bekijken

Arthur D. Little matrix

De ADL matrix geeft inzicht in de concurrentieposities van organisaties. De levensclyclus geeft aan in welke fase de organisatie is. De matrix is opgedeeld in 4 levenscyclus fases en 5 concurrentieposities.

Bekijken

SIVA model

Het SIVA model en de 4 P’s marketingmix zijn modellen die geïntroduceerd zijn om de doelgroep te analyseren. Klanten vormen namelijk het bestaansrecht voor je onderneming.

Bekijken

FAP dimensies (analyse)

De FAP dimensies is een analyse voor je marketingplan. Met de FAP maak je een segmentatie om je kansen in de markt te verbreden. De FAP analyse geeft jou ook inzichten wanneer de markt verzadigd lijkt te raken.

Bekijken

Waardeketen Porter

De waardeketen van Porter bestaat uit primaire en ondersteunde activiteiten. De waardeketen van Porter wordt per onderdeel behandelt om meer inzicht te geven, welke onderdelen je kan aanpassen voor je organisatie. Wanneer je een strategie hebt bepaald, is het tijd om deze te gaan implementeren.

Bekijken