Cristhian Almora

Cristhian Almora

Sinds 2015 probeer ik ondernemers, marketingprofessionals en marketingadviesbureau’s ondersteuning te bieden voor marketingstrategie. Cristhian (eigenaar) heeft sinds kort een module ontwikkeld om marketingstrategie te vereenvoudigen. Deze module is voor het verkennen of beheren van product/markt combinatie of voor diegene die verantwoordelijk zijn voor de strategie voor de onderneming. Het biedt handvaten voor het ontwikkelen van marketingstrategie.

Meer informatie over deze module

Nieuwste artikelen

Treacy en Wiersema toepassen? Uitleg en voorbeeld

Het Treacy en Wiersema waardediscipline model is bedacht door Michael Treacy en Fred Wiersema. Zij hielpen en adviseerden organisaties in het vaststellen of het verbeteren van hen strategie. Het waardestrategie model is opgesteld om de juiste strategie per organisatie te kunnen bepalen.

Productlevenscyclus maken? Uitleg en voorbeeld

De productlevenscyclus (PLC) staat bekend om een indicatie te geven op het gebied van de levensduur a.d.h.v. de PMC's. Dit houdt in dat de lijn de positie aangeeft van jouw product of dienst. In dit artikel geef ik met behulp van 4 vragen hoe de PLC gebruikt moet worden.

MaBa analyse maken? Uitleg en voorbeeld

De MaBa analyse is een strategisch productportfolio analyse voor de producten of diensten van je organisatie. Elke organisatie hoort afwegingen te maken voor producten of diensten die goed verkopen of juist slecht verkopen. De omgevingsfactoren van de markt bepalen de positie van je producten of diensten.

5 krachten model van Porter maken? Uitleg en voorbeeld

Het 5 krachten model van Porter is een analyse om de druk te bepalen van de markt in de meso analyse. Dit is geen concurrentieanalyse, maar een bedrijfstak analyse voor je marketingplan. De druk in de markt bepaalt uiteindelijk of je gaat instappen in deze markt. In dit artikel wordt er uitgelegd met welke variabelen dit wordt geanalyseerd.

Kraljic matrix maken? Uitleg en voorbeeld

De Kraljic matrix is gebaseerd op twee dimensies. De kwetsbaarheid van de aanvoer (leveringsrisico) en het financiële resultaat van de onderneming (winst). De Kraljic matrix maakt onderscheid tussen vier kwadranten om te bepalen welke artikelen besteld kunnen worden en welke niet meer besteld hoeven te worden.

Arthur D. Little matrix maken? Uitleg en voorbeeld

De Arthur D. Little matrix geeft inzicht in de concurrentieposities van organisaties. De levensclyclus geeft aan in welke fase de organisatie is. De matrix is opgedeeld in 4 levenscyclus fases en 5 concurrentieposities. De Arthur D. Little matrix kan ook toegepast worden voor producten of diensten (PMC's).

page 1 of 3